perjantai 22. maaliskuuta 2013

Aloitus, 14 päivää jäljellä

4.4.2013 tärähtää Vantaan Energia-areenalla! Olen mukana sulkapallon Finnish Openin karsinnassa ja tässä kahden viikon blogissa kerron kuinka valmistaudun tähän Suomen suurimpaan sulkapalloturnaukseen sujuu. Tavoitteenani ei ole enempää eikä vähempää: Yllättää kaikki ja selviytyä pääkilpailuun.

Pääkilpailuun pääseminen edellyttää minulta 2-3 selvästi minua ennakolta paremman pelaajan voittamista. Minulla on kuitenkin muutamia etuja puolellani, muille tämä kisa on yksi kisa muiden joukossa, minulle se on elämäremonttini huipennus ja kohokohta. Olen määrätietoisesti valmistautunut kilpailuun ja rakentanut 2-3 vuoden aikana edellytyksiä pärjätä kilpailussa. Seuraavat kaksi viikkoa tulen elämään pelkästään urheilun ehdoilla ja keskittymään huippukunnon ajoittamiseen. Muut kilpakumppanit ovat kaukana huippukunnosta, koska kausi on lopuillaan ja paukut suurelta osin käytetty (Olympialaisissa ja muissa arvokisoissa).

Vasta nyt kaksi viikkoa ennen kilpailua vähennän harjoittelumääriä. Tällä viikolla olen nähnyt pilkahduksia sellaisesta räjähtävästä voimasta jaloissani, jota en ole aiemmin kokenut.

Kilpailuissa tulee olemaan suuren maailman tuntua, paikalla ovat vedonvälittäjät (www.bet365.com), joka tarjoaa livevetoa ja suoraa livestreamia muutamalta kentältä. Sunnuntaina finaalit kuvaa YLE. Pelaajista osa oli edustamassa maataan Lontoon Olympialaisissa. Silti minä, lähes amatööri ja työn ohessa harjoitteleva uskoo pääsevänsä mukaan pääkilpailuun. Kiinnostavaa nähdä millaista kerrointa vedonvälittäjät minulle antavat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti